Google zmienia więcej wymagań dotyczących danych strukturalnych

Google zaktualizowało wymagania dotyczące uporządkowanych danych HowTo, QAPage i SpecialAnnouncement. Zmiany upraszczają uporządkowane dane. Google ogłosił zmianę kilku typów danych strukturalnych. Ta zmiana wpływa na wymagania dotyczące uporządkowanych danych HowTo, QAPage i SpecialAnnouncement. Poradnik nie zawierał przykładów, co sprawia, że ​​jest trochę trudny do zrozumienia, ale ten artykuł omówi zmiany.

Wskazówki dostarczone przez Google stwierdzały:

„Usunięto następujące pola danych strukturalnych z dokumentacji, ponieważ nie są one używane w wyszukiwarce Google, a Test wyników z elementami rozszerzonymi nie oznacza dla nich ostrzeżeń”.

Ogólnie rzecz biorąc, uwzględnienie danych strukturalnych, które nie są wymagane, może być pomocne, jeśli pomoże to lepiej opisać stronę, nawet jeśli te dane strukturalne nie przyniosą żadnych widocznych wyników na stronach wyników wyszukiwania Google w postaci wyników z elementami rozszerzonymi.

John Mueller z Google skomentował to w przeszłości :

„Myślę, że jest to jedno z trudniejszych pytań w odniesieniu do wszystkich danych strukturalnych, ponieważ mamy wiele rzeczy, których używamy do zrozumienia strony i treści na stronie, które niekoniecznie pokazujemy bezpośrednio w wyniki wyszukiwania.

Ale wiele rzeczy pomaga nam lepiej zrozumieć treść i kontekst konkretnej strony. I są to rzeczy w rodzaju ogólnego znacznika Schema.org, który można robić różne rzeczy. Powiedziałbym, że to prawie szkoda, że ​​nie podkreślamy tego w teście z bogatymi wynikami”.

Następnie Mueller ostrzega przed przesadzaniem z dodatkowymi ustrukturyzowanymi danymi. Jeśli chodzi o właściwości danych strukturalnych, które Google usunęło jako wymagane, Google nie ostrzega przed ich używaniem poza stwierdzeniem, że test wyników z elementami rozszerzonymi je ignoruje i że Google ich nie używa.

„…ponieważ są nieużywane przez Wyszukiwarkę Google, a Test wyników rozszerzonych nie oznacza dla nich ostrzeżeń. “

HowTo Zmiany danych strukturalnych

Firma Google ogłosiła, że ​​usunęła pole danych strukturalnych „opis”, które odnosi się wyłącznie do typu danych HowTo. Właściwość „opis” może być nadal używana w innych właściwościach typu danych HowTo, ale nie jest już potrzebna w części HowTo.

Oto przykład tego, jak było kiedyś:

<script type=”application/ld+json”>

{

„@context”: „https://schema.org”,

„@type”: „Jak to zrobić”,

„name”: „Jak kafelkować backsplash kuchni”,

„description”: „Każda kuchnia może być o wiele bardziej dynamiczna dzięki świetnemu backsplashowi z płytek. Ten przewodnik pomoże Ci zainstalować jedną z pięknymi efektami, takimi jak nasza przykładowa kuchnia widoczna tutaj.”,

„obraz”: {

„@type”: „ImageObject”,

„url”: „https://example.com/zdjęcia/1×1/zdjęcie.jpg”,

„wysokość”: „406”,

„szerokość”: „305”

},

 

Oto nowy sposób pomijania właściwości „ opis ” typu HowTo:

<script type=”application/ld+json”>

{

„@context”: „https://schema.org”,

„@type”: „HowTo”,

„name”: „Jak kafelkować backsplash kuchni”,

„image”: {

„@type”: „ImageObject”,

„url”: „https://example.com/photos/1×1/photo.jpg”,

„height”: „406”,

„width”: „305 ”

},

Na początku jest to trochę trudne, ponieważ dokumentacja nie wyjaśnia tego szczegółowo.

Dokumentacja po prostu stwierdza:

„Usunęliśmy z dokumentacji następujące pola danych strukturalnych, ponieważ nie są one używane przez wyszukiwarkę Google, a Test wyników z elementami rozszerzonymi nie oznacza dla nich ostrzeżeń: HowTo: description”.

Widzisz, co miałem na myśli, kiedy powiedziałem, że dokumentacja jest trochę rzadka?

Zmiana w uporządkowanych danych QAPage

Właściwość author została usunięta jako wymaganie podczas korzystania z właściwości RecommendedAnswer we właściwości mainEntity. Właściwość sugerowana Odpowiedź jest opisana jako:

„Jedna możliwa odpowiedź, ale nie zaakceptowana jako odpowiedź najważniejsza (odpowiedź zaakceptowana). W każdym pytaniu może być ich zero lub więcej”.

 

Celem usuniętej teraz właściwości autora było nazwanie autora pytania. Wskazówki od Google są napisane w następujący sposób:

mainEntity.suggestedAnswer.author

Trochę nieprzezroczysty, prawda?

Oto jak wyglądały zmienione dane strukturalne:

„Sugerowana odpowiedź”: [

{

„@Wpisz odpowiedź”,

„text”: „Szukasz uncji lub uncji płynu? Jeśli szukasz uncji płynu, w funcie wody znajduje się 15,34 uncji płynu.”,

„data utworzenia”: „2016-11-02T21:11Z”,

„upvoteCount”: 42,

„url”: „https://example.com/pytanie1#suggestedAnswer1”,

„author”: {

„@type”: „Person”,

„name”: „AnotherUser”

}

Tak to wygląda teraz:

„Sugerowana odpowiedź”: [

{

„@Wpisz odpowiedź”,

„text”: „Szukasz dobrych rozwiązań marketingu interentowego? Jeśli szukasz rozwiązań marketingu interentowego, zobacz nasz poradnik na ten temat.”,

„upvoteCount”: 42,

„url”: „https://example.com/pytanie1#suggestedAnswer1”

},

Zobacz różnicę? Wszystko po części adresu URL, która odnosi się do właściwości „autor” zniknie.

Te dodatkowe właściwości, które są częścią właściwości mainEntity, również zostały usunięte:

– mainEntity.dateUtworzono

– mainEntity.suggestedAnswer.dateCreated

– mainEntity.acceptedAnswer.author

– mainEntity.acceptedAnswer.dateCreated

– mainEntity.autor

Uporządkowane dane ogłoszenia specjalnego

Uporządkowane dane ogłoszenia specjalnego to uporządkowane dane Covid-19 w wersji beta, co oznacza, że ​​nie są jeszcze superoficjalne. W rzeczywistości ustrukturyzowane dane SpecialAnnouncement są nadal opracowywane na Schema.org.

Google podało następujące przykłady sytuacji, w których uporządkowane dane w ogłoszeniu specjalnym są odpowiednie:

– „Ogłoszenie dyrektywy w sprawie schronienia na miejscu”

– Powiadomienie o zamknięciu (na przykład zamknięcie szkoły lub transportu publicznego)

– Ogłoszenie o świadczeniach rządowych (na przykład zasiłek dla bezrobotnych, płatny urlop lub jednorazowe płatności)

– Wytyczne dotyczące kwarantanny

– Ograniczenia podróży

– Powiadomienie o nowym centrum testów drive-through

– Powiadomienie o przejściu wydarzenia z trybu offline do trybu online lub anulowaniu

– Ogłoszenie zmienionych godzin i ograniczeń zakupów

– Statystyki i mapy rozprzestrzeniania się chorób”

Następujące właściwości zostały usunięte ze specjalnego ogłoszenia i nie są już wymagane:

– dostawca

– publiczność

– Rodzaj usługi

– adres

– Kategoria

Oto przykład właściwości „ serviceType ” i „ provider ”, które nie są już wymagane:

Przed:

„rządBenefitsInfo”: {

„@type”: „Usługa Rządowa”,

„name”: „Program ochrony wypłat”,

„url”: „https://www.sba.gov/funding-programs/loans/coronavirus-relief-options/paycheck-protection-program-ppp”,

„provider”: {

„@type”: „GovernmentOrganization”,

„name”: „Administracja małych firm w USA”

},

„serviceType”: „https://schema.org/BusinessSupport”,

„audience”: {

„@type”: „Audience”,

„name”: „Małe firmy”

}

Po:

„governmentBenefitsInfo”: {

„@type”: „GovernmentService”,

„name”: „Program ochrony wynagrodzeń”

}

To duża różnica bez brakujących właściwości danych strukturalnych, ale jest to również prostsze. W razie wątpliwości lub zdezorientowania sugeruję przejrzenie wersji danych strukturalnych sprzed i po. Poprzednią wersję można znaleźć na Archive.org

Na koniec: Cytaty

Strona Google dotycząca kontroli jakości Strona programisty danych strukturalnych

https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/qapage

Google HowTo strukturalny typ danych Page

https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/how-to

Strona internetowa pomocy dotycząca ustrukturyzowanych danych Google SpecialOgłoszenia

https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/special-announcements

Dziennik zmian Google dotyczący aktualizacji dokumentacji

https://developers.google.com/speed/docs/insights/release_notes